vineri, 3 martie 2023

REC 2023 / EUGEN APJOK: „În Georgia ne aşteaptă o semifinală foarte dificilă”

Stejarii se află deja la Tbilisi, acolo unde vor înfrunta pe Georgia, duminică, 5 martie, la ora 14.00, în semifinalele Rugby Europe Championship 2023. La finalul penultimului antrenament desfășurat la „Arcul de Triumf”, antrenorul Eugen Apjok (50 de ani) a declarat că disputa se anunță a fi una fizică și a recunoscut progresul făcut de adversara din Caucaz. Selecționerul speră că jucătorii primei reprezentative trebuie să îşi dovedească că înfrângerea cu Portugalia a fost o greșeală.

Antrenorul principal al naționalei a subliniat că „ne aşteaptă o semifinală foarte dificilă. Una pe care noi, din păcate, ne-am făcut-o mai dificilă decât era preconizat (n.a. - în urma eșecului de la Lisabona, în meciul cu Portugalia). Ştim ce ne aşteaptă. În Georgia va fi o partidă pe care noi o așteptam în finală. Va fi un meci fizic. Trebuie să recunoaştem că Georgia a făcut progrese foarte mari în ultima perioadă. Are un joc mai complex, atât pe pachetul de înaintare, unde jucătorii sunt foarte fizici şi mobili, cât şi pe linia de treisferturi. Jucătorii sunt conștienți de ceea ce ne așteaptă. Tocmai de aceea săptămâna aceasta am și comandat două antrenamente cu opoziție, cu contact. Cu Steaua și cu Dinamo, care au venit să ne ajute. Tocmai pentru a fi pregătiți pentru meciul de duminică”.

Întrebat dacă Stejarii au lăsat în urmă meciul cu Portugalia, antrenorul principal al naționalei a spus: „E clar că încă s-au gândit la el săptămâna aceasta. Am făcut o analiză după partida cu Portugalia. Am văzut ce-am greşit. A fost o lecţie pentru noi. Eu sper ca jucătorii să înţeleagă ce trebuie schimbat după meciul cu Portugalia". 

Selecționerul a adăugat că, pe lângă gustul amar și marea dezamăgire cu care am rămas, după partida de la Portugalia Stejarii au văzut în sesiunile video „momentele cheie în care am pierdut controlul. Cât de ușor am luat încercări din momentele fixe. Și cum am gestionat avantajul numeric pe care l-am avut în repriza a doua. Când Portugalia a fost cu cartonaș galben și a reușit să ne și marce. Noi nu am izbutit decât trei puncte. În plus a fost și lipsa de impact a băncii. În repriza a doua, pe final, când am făcut schimbările nu au adus impactul și plusul necesar. Am luat mai multe puncte. Am avut și ghinion în Portugalia cu ieșirea rapidă a lui Gontineac, care ne-a dezechilibrat puțin sistemul de joc. Suntem conștienți că asta se poate întâmpla oricând. Până la urmă eu zic că băieții au priceput ce am făcut greșit în Portugalia”.          

Revenind la meciul de duminică, Apkok a spus că echipa României merge acolo să își joace șansa. „Dacă vom avea atitudine bună şi vom fi fizici, vom avea şanse. În primul rând, avem ceva să ne dovedim nouă că meciul din Portugalia a fost o greşeală".

Meciul Georgia - România este programat duminică, 5 martie, de la ora 14:00, pe Stadionul Avceala din Tbilisi. Partida contează ca semifinală în turneul locurilor 1-4 din Rugby Europe Championship 2023. În cealaltă semifinale, sâmbătă, 4 martie, la ora 19.00, la Lisabona, se vor înfrunta Portugalia şi Spania. În turneul locurilor 5-8, semifinalele se vor disputa tot într-o singură manșă astfel: Țările de Jos - Belgia și Polonia - Germania.

Rugby Europe Championship 2023

Meciuri disputate

Sâmbătă, 4 februarie

România - Polonia 67-27 (Grupa B)

Portugalia - Belgia 54-17 (B)

Duminică, 5 februarie

Georgia - Germania 75-12 (A)

Spania - Țările de Jos 28-20 (A)

Sâmbătă, 11 februarie

Polonia - Portugalia 3-65 (B) 

Țările de Jos - Georgia 8-40 (A)

Belgia - România 5-56 (B)

Duminică, 12 februarie

Germania - Spania 14-32 (A)

Sâmbătă, 18 februarie

Germania - Țările de Jos 29-33 (A)

Spania - Georgia 3-41 (A)

Polonia - Belgia 21-15 (B)

Duminică, 19 februarie

Portugalia - România 38-20 (B)

Clasamente

Grupa A

1. Georgia 15 puncte (+133)

2. Spania 9 puncte (-13)

3. Țările de Jos 4 puncte (-36)

4. Germania 1 punct (-67)

Grupa B

1. Portugalia 15 puncte (+117)

2. România 10 puncte (+73)

3. Polonia 4 puncte (-96)

4. Belgia 1 punct (-94)

Meciurile următoare:

Semifinale

4-5 martie

Primele două clasate în fiecare grupă vor disputa semifinale în turneul locurilor 1-4: 

Sâmbătă, 4 martie

Ora 19.00: Portugalia - Spania

Duminică, 5 martie

Ora 14.00: Georgia - România

Formațiile pe locurile 3 și 4 în fiecare grupă vor juca semifinale în turneul locurilor 5-8: 

Sâmbătă, 4 martie

Ora 14.15: Țările de Jos - Belgia 

Duminică, 5 martie

Ora 20.00: Polonia - Germania

Meciurile de clasament 

19 martie

Grupa locurilor 1-4

Badajoz (Spania)

Finala (locurile 1-2)

Învingătoare semifinală Locul 1 A / Locul 2 B - Învingătoare semifinală  Locul 1 B / Locul 2 A

Meciul pentru locurile 3-4

Învinsă semifinală Locul 1 A / Locul 2 B - Învinsă semifinală  Locul 1 B / Locul 2 A

Grupa locurilor 5-8

Amsterdam (Țările de Jos)

Meci pentru locurile 5-6

Învingătoare semifinală Locul 3 A / Locul 4 B - Învingătoare semifinală Locul 3 B - Locul 4 A

Meci pentru locurile 7-8

Învinsă semifinală Locul 3 A / Locul 4 B - Învinsă semifinală Locul 3 B - Locul 4 A

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu