miercuri, 8 februarie 2023

ROMÂNIA / ECHIPA NAȚIONALĂ DE SENIORI: Robert Irimescu a reușit un eseu la primul său meci oficial pentru România

Originar din New York, Robert Irimescu a fost convocat la lotul de rugby seniori al României luna trecută. El a evoluat mai întâi în partida de verificare cu Italia A (3-64), iar apoi a debutat pentru Stejari în meciul cu Polonia (67-27), unul în care a marcat și o încercare.

La sosirea în cantonamentul Stejarilor, la mijlocul lunii ianuarie, Rob Irimescu declarase că i-a fost făcută o surpriză mare: „Am vrut să joc aici de mulţi ani. De când eram copil voiam să joc pentru România. Îmi pare bine că am fost selecţionat. Vreau să mă pregătesc cât de bine pot şi vom vedea ce se întâmplă”.

Irimescu își dorea să joace în meciul cu Italia A, ceea ce s-a și întâmplat. „Mă antrenez cât pot de bine, dar e decizia antrenorilor. Importantă este echipa şi cei mai buni jucători vor intra pe teren. Sper să fiu un stejar într-o zi", a declarat Irimescu.

Născut în 1 martie 1996, la New York, el a evoluat pentru formația locală Rugby United. Pe de altă parte, Robert Irimescu a mărturisit că a încercat în copilărie să practice fotbal american, dar s-a reorientat către rugby din cauza competiţiei mai acerbe. „Eu m-am născut în America, dar părinţii mei sunt din Constanţa. Merg acolo în fiecare vară. Îmi pare bine că am venit aici. Nu am mai fost din pandemie. Am încercat să joc fotbal american când eram copil, dar liceul meu era foarte bun la rugby. Tatăl meu a jucat în România şi era important să încerc şi eu acest sport. Şi de la 18 ani joc doar rugby”, a spus jucătorul care poate evolua fie ca flanker și numărul 8, fie ca taloner. 

Robert Irimescu a mărturisit că a discutat cu câteva echipe din SUA un eventual transfer: „Este posibil să mă duc înapoi sau, dacă merge bine aici, sper să rămân în România".

Legat de Robert Irimescu, antrenorul Eugen Apjok l-a descris drept un taloner cu un profil interesant. În sensul că este un înaintaș cu o mobilitate foarte mare. Ceea ce este o calitate destul de rar întâlnită la rugbyștii de linia întâi din România. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu